wtorek, 19 sierpnia 2014

"RECEPTA NA MIŁOŚĆ" - PAULA ROC

Tytuł: Recepta na miłość
Tytuł oryginału: Nits de guardia
Autor: Paula Roc
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 256

Tętniące emocjami życie
barcelońskich lekarzy.

Magda przeprowadza się do Barcelony, aby uciec od dręczące-
go ją poczucia winy i rozpocząć nowe życie. Juan nie ma odwagi
ani rzucić znienawidzonych studiów, ani wyznać Magdzie, że ją
kocha. A Magda lekkomyślnie traci głowę dla mało odpowiedzial-
nego Roia...

Młodzi stażyści w dramatycznych okolicznościach poznają spe-
cyfikę zawodu lekarza. Są jednak rzeczy trudniejsze nawet od
beznadziejnych medycznych przypadków. Powikłane relacje, ro-
dzinne tajemnice, kryzys powołania, intrygi współpracowników
i tragiczne konsekwencje zakazanego romansu...

Nigdy nie wyleczysz się z tej książki!

Od razu przeniosłam się do pięknej Barcelony i zatopiłam
w zawodowo-rodzinnych perypetiach młodych lekarzy,
tak sugestywnie przedstawionych przez autorkę. Powikłane
losy Magdy i Juana pokazują, że zawsze warto walczyć
o siebie i własne marzenia.
KATARZYNA BUJAKIEWICZ
gwiazda serialu "Lekarze"

Muszę przyznać, że często oglądam seriale, w których pokazana jest praca w szpitalu, a także relacje jakie panują między lekarzami. Bardzo lubię się przy nich odprężyć dlatego pomyślałam, że mogłabym spróbować przeczytać coś o podobnej tematyce. Wybrałam Receptę na miłość, ponieważ opis wydawał mi się dosyć ciekawy, a okładka zachęcała do wzięcia książki w ręce.

Powieść opowiada o młodych stażystach, którzy odbywają praktyki w jednym z barcelońskich szpitali. Na początku poznajemy Magdę, która przyjechała do Barcelony, aby uciec od poczucia winy, które ciągle ją dręczy. Nie może pogodzić się ze stratą przyjaciółki, której nie potrafiła pomóc. Ma nadzieję, że dzięki pracy w szpitalu zapomni o problemach i uda jej się rozpocząć nowe życie. Tymczasem Juan zastanawia się nad rzuceniem studiów, których szczerze nienawidzi, ale nie ma odwagi tego zrobić. Nie potrafi również wyznać Magdzie, że się w niej zakochał... Czy Juan zbierze w sobie dość siły, aby porozmawiać z dziewczyną, która mu się podoba i wyznać jej co czuje?

Historia idealnie pokazuje ludzkie problemy, które mogą spotkać każdego z nas. Skłania czytelnika do refleksji nad tym co dzieje się w życiu głównych bohaterów. W końcu angażujemy się tak bardzo, że zastanawiamy się co sami zrobilibyśmy w podobnej sytuacji. Obok tej książki nie można przejść obojętnie. Momentami wzruszająca, niekiedy sprawia, że na naszej twarzy pojawia się uśmiech. Młodzi lekarze zmagają się z wieloma trudnymi sytuacjami jakie zdarzają im się w pracy i uczą się jak sobie z nimi radzić. Jednak najtrudniejsze dla nich są relacje między nimi, a rodziną i przyjaciółmi.

Autorka stworzyła bardzo rzeczywistych bohaterów. Momentami wydawało mi się, że mogłabym ich spotkać na ulicy. Problemy, które poruszyła pani Paula Roc w swojej powieści zdarzają się naprawdę. Czytając Receptę na miłość możemy nauczyć się je rozwiązywać. Główni bohaterowie od pierwszych stron przypadli mi do gustu i zdobyli moją sympatię. Gdy kończyłam czytać tę książkę ciężko było mi się z nimi rozstać. Każdy rozdział był pokazany z perspektywy innej postaci dzięki czemu mogłam je lepiej poznać. Cieszę się, że autorka przedstawiła lekarzy jako zwykłych ludzi, którzy codziennie zmagają się z wieloma problemami. Pokazała, że w ich pracy pojawia się wiele dylematów i niejednokrotnie nie wiedzą jaką drogę wybrać.

Akcja jest dosyć szybka, a autorka cały czas stara się dostarczyć czytelnikowi nowych i ciekawych wrażeń. Paula Roc posługuje się prostym językiem, który czyta się bardzo lekko i przyjemnie. Książkę przeczytałam w jeden dzień, ponieważ była naprawdę ciekawa. Chociaż było już późno i powinnam kłaść się spać nie mogłam tak po prostu odłożyć tej powieści. Musiałam dowiedzieć się jak potoczą się dalsze losy moich ulubionych bohaterów. Muszę przyznać, że autorka zaskoczyła mnie zakończeniem książki, ale bardzo się z tego powodu cieszę.

Powieść jest lekka, przyjemna i idealnie nadaje się na chwilę odpoczynku po ciężkim dniu. Trochę szkoda, że była taka krótka. Po przeczytaniu czułam pewien niedosyt i chciałam więcej. Polecam tę książkę wszystkim, którzy tak jak ja oglądają seriale o lekarzach i po prostu lubią podobne klimaty, ale również tym, którzy mają ochotę poczytać o ludzkim życiu i codziennych problemach. Jestem pewna, że ta powieść pozwoli niektórym czytelnikom odnaleźć się w trudnej sytuacji, a także nauczy, że warto walczyć o swoje marzenia i nigdy się nie poddawać.

Za książkę dziękuję wydawnictwu SQN !

2 komentarze :

  1. Od razu mi się ta okładka z typowym medycznym serialem skojarzyła ;). Ale brzmi ciekawie. Lekko i ciekawie i troszkę serialowo. Ja takie zwykle czytam, jak jestem przeziębiona. W sumie, jakby wziąć pod uwagę tytuł, to może by to i była "Recepta na lepszy humor" :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście taki tytuł idealnie pasuje do tej książki. Gdy jestem przeziębiona to również zabieram się za coś lekkiego i przyjemnego. Dużo łatwiej czyta się wtedy takie książki gdy co chwilę kicham i nie mam siły wstać nawet z łóżka.
      Pozdrawiam ; )

      Usuń